ေပးစားႏွစ္ေစာင္ အရင္းျပဳ၍

“ညီေလးဖတ္ဖို႕” လို႕ေခါင္းစဥ္တပ္ထားလို႕လားေတာ႕မသိပါဘူး။ညီမအရြယ္ထင္ရတဲ႕ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဆီက Mail ႏွစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္။ပို႕ထားတာၾကာေနျပီဗ်။ 4 ရက္ေန႕ Date နဲ႕ပုိ႕ထားတာ။ကၽြန္ေတာ္က Mail Box မဖြင္႕ျဖစ္ေတာ႕ ေရာက္မွန္းမသိဘူး။ဒီေန႕မွ ဖတ္မိတဲ႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းပဲစာျပန္ေရးလိုက္ပါတယ္။(ေနာက္က်သြားတဲ႕ အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ညီမ အေနနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္႕ကို အၾကံေပးေစခ်င္ပါတယ္ လို႕ ေခါင္းစဥ္တပ္ ေမးျမန္းထားတဲ႕အခ်က္ေတြအတြက္ ညီမဆီကို ေမးလ္သီးသန္႕ျပန္ပို႕ေပးထားပါတယ္။အဲဒီေမးလ္မွာ ေရးထားတဲ႕အေၾကာင္းေတြရယ္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ရင္းႏွီးေနတဲ႕ ညီ၊ညီမေတြရဲ႕ရင္ဖြင္႕သံေတြကို ေပါင္းျပီး ရလာတဲ႕အေတြးအခ်ိဳ႕ အေနနဲ႕ အားလံုးကို မွ်ေ၀ခ်င္လို႕ အခုလို ေရးလိုက္ရတာပါ။ခြင္႕ျပဳခ်က္မေတာင္းပဲ  ကၽြန္ေတာ္ ေရးလိုက္ရတဲ႕အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။Personal ကိစၥေတြ လံုး၀မပါေစရပါဘူး လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ကတိေပးပါတယ္။)

စကားခ်ီး နဲ႕ကို ေတာ္ေတာ္မ်ားေနပါျပီ။ပို႕လိုက္တဲ႕ ေမးလ္ ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ ေလ ထဲကို ေျမွာက္တက္သြားတယ္ခင္ဗ်။ျပီးေတာ႕ လန္႕ျပီး ျပန္ျပဳတ္က်လာတယ္.. 🙂 ။ကၽြန္ေတာ္႕မွာ ဒီအတြက္ လက္ခံႏိုင္တဲ႕အရည္အခ်င္းမရွိေသးတဲ႕အတြက္ေပါ႕။ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႕ အေ၀းမွာအျမဲေနေနခဲ႕ရတဲ႕ ညီေလးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တတ္ႏိုင္သေလာက္၊ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ေျပာျပခ်င္တဲ႕စိတ္တစ္ခုထဲနဲ႕ စာေရးခဲ႕တာပါ။ကၽြန္ေတာ္႕ကို စာေမးျမန္းအၾကံဥာဏ္ေတာင္းႏိုင္တဲ႕အထိ ျပည္႕စံုတဲ႕အသိဥာဏ္ဗဟုသုတ ကၽြန္ေတာ္မွာ မရွိေသးပါဘူးဆိုတာ ပြင္႔ပြင္႕လင္းလင္း ၀န္ခံပါရေစ။ကၽြန္ေတာ္႕ကို ပံုႏွိပ္စာမူဆိုတာေတာင္ မျမင္ဖူးေသးတဲ႕ အြန္လိုင္းေပၚက စာေရး၀ါသနာရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ပဲ ျမင္ေပးၾကပါ။ကၽြန္ေတာ္႕အသက္အရြယ္အရေတာ႕ ညီ၊ညီမငယ္ေတြကို ၾကံဳေတြ႕ခဲ႕ရတဲ႕အခက္အခဲေတြကို ျပန္ေျပာလို႕ရေနတဲ႕အတြက္ ေျပာႏိုင္သေလာက္၊ေျပာတတ္သေလာက္ေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။အဲဒီလိုေျပာတဲ႕ေနရာမွာ ကေလးဆန္ဆန္ အျပဳအမူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိပါလိမ္႕ဦးမယ္။ဒါေၾကာင္႕ ကၽြန္ေတာ္႕ရဲ႕စာမ်ားကို မရင္႕က်က္ေသးတဲ႕လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ရင္ဖြင္႕ေ၀မွ်သံ ေတြအေနနဲ႕ပဲ ဖတ္ေပးၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ္ကို ေမးလာတဲ႕ေမးခြန္းထဲမွာ အားလံုးလိုလို အဓိက ပါေနတာက ဆယ္တန္းေအာင္ေနျပီ။အခု ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ ဆိုတာပါပဲ။အဲဒီေမးခြန္းက ပုိ႕လာတဲ႕ေမးလ္ထဲမွာတင္မကဘူး ဗ် ေတြ႕သမွ် ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးစ ညီ၊ညီမေတြနဲ႕ေတြ႕တိုင္း အဲဒီအသံၾကားရပါတယ္။သူတို႕က်မွပဲ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆယ္တန္းေအာင္စတုန္းကလဲ ဒီလိုပဲ ေျပာခဲ႕၊ညည္းခဲ႕ၾကတာပါပဲ။အမွတ္ေကာင္းတဲ႕သူေတြအတြက္က်ရင္ေတာ႕ လိုင္းေကာင္းေကာင္းက ေစာင္႕ေနျပီးသားဆိုေတာ႕ မပူစရာလိုပါပဲ။အမွတ္နည္းတဲ႕သူ(ဥပမာ-ကၽြန္ေတာ္) အတြက္က်ေတာ႕ ဘာလုပ္လို႕လုပ္ရမွန္းမသိ၊ဘာျဖစ္လာလို႕ျဖစ္လာမွာမွန္းမသိ၊ဘာကို ေမွ်ာ္လင္႕လို႕ေမွ်ာ္လင္႕ရမွန္းမသိ ျဖစ္ရပါတယ္။

ဘယ္တကၠသိုလ္ေလွ်ာက္သင္႕တယ္။ဘယ္လိုင္းေကာင္းတယ္။ဘယ္ေမဂ်ာက ေစ်းကြက္၀င္တယ္ ဆိုတာေတြ ကၽြန္ေတာ္ မသိတဲ႕အတြက္ ဘာလုပ္၊ဘာေလွ်ာက္ပါလို႕ ကၽြန္ေတာ္ အၾကံမေပးတတ္ပါဘူး။ဒီေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္႕အေနနဲ႕ ဘယ္လိုစဥ္းစားသင္႕တယ္ ဆိုတာနဲ႕ပတ္သတ္ျပီးေတာ႕ပဲ လမ္းစေဖာ္ေပးႏိုင္ပါလိမ္႕မယ္။ကၽြန္ေတာ္႕အတြက္လည္း ဒီလမ္းစေတြက ေဖေဖ၊ေမေမ၊ဆရာ၊ဆရာမေတြနဲ႕ကၽြန္ေတာ္႕ရဲ႕စာအုပ္ေတြက ေဖာ္ေပးခဲ႕တာပါ။ဒါေၾကာင္႕ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္႕အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ မိဘတိုင္း၊ဆရာ၊ဆရာမတိုင္း မၾကာခဏေျပာေလ႕ရွိတဲ႕စကားေတြနဲ႕ ေဆြမ်ိဳးေတြပါပဲ။ကၽြန္ေတာ္တုန္းကေတာ႕ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေျဖျပီးတာနဲ႕ ေန႕စဥ္လုပ္ခဲ႕တဲ႕အလုပ္ကေတာ႕ ေနျမင္႕တဲ႕အထိ အိပ္တာပါ… 🙂 ။တကယ္ေျပာတာဗ်။ေနာက္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ေမေမကလည္း “သားေလး ပင္ပန္းေနပါျပီ”ဆိုျပီး ခြင္႕လႊတ္၊ကၽြန္ေတာ္ကလည္း “ေမာင္ပိုင္…မင္း ၾကိဳးစားခဲ႕ျပီးပါျပီေလ”ဆိုျပီး ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ ေျဖသိမ္႕။အဲဒီလိုနဲ႕ ေနဖင္ထိုးေအာင္အိပ္ခဲ႕တာ ေအာင္စာရင္းထြက္တဲ႕ေန႕အထိပါ။ေအာင္စာရင္းလဲထြက္၊ရလဒ္လည္း သိေရာ အေမ ကၽြန္ေတာ္႕ကို သိပ္မၾကည္ခ်င္ေတာ႕ဘူးဗ်။ဒါေပမယ္႕ မိဘေမတၱာအရ “သာမာန္ရလဒ္အတြက္ သားေလး စိတ္ညစ္၊စိတ္ဓာတ္ေနမွာပါေလ” ဆိုျပီး ခြင္႕လႊတ္ေနဆဲ။အိပ္ခိုင္းေနဆဲ။အရင္တုန္းကလိုေတာ႕ ထမင္းေတြဘာေတြ ခူးမေကၽြးေတာ႕ဘူး..:) ။ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ႕ မိဘေတြအတြက္ သားသမီး ေအာင္ျမင္မယ္ ဆိုရင္ သားသမီး လက္ကို ဆြဲျပီး ဂုဏ္ယူ၀ံ႕ၾကြားစြာ ေအာင္လံလြင္႕မယ္။သားသမီး က်ရႈံးခဲ႕မယ္ဆိုရင္လည္း သားသမီးလက္ကို ဆြဲျပီး အရႈံးအတြက္ မ်က္ႏွာမငယ္ရေအာင္ ႏွစ္သိမ္႕ေပးမယ္။ဒါ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ ၾကံဳခဲ႕ရတဲ႕ ေဖေဖနဲ႕ေမေမ ရဲ႕ေမတၱာတရားပါ။ဒီေတာ႕ ညီ၊ညီမေတြအေနနဲ႕ ေအာင္စာရင္းအရ အိမ္မွာ အဆိုခံ၊အေျပာခံ ရတယ္ဆိုျပီး မနာက်ည္းပါနဲ႕။မိဘေတြရဲ႕ ၾကီးမားတဲ႕ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္ ပ်က္စီးသြားခဲ႕မႈအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးျပန္ေပးေပးပါ။မိဘေတြကို အထင္မလြဲပါနဲ႕။အေမ၊အေဖ ကို ဆိုတာ ကိုယ္ဘယ္လိုမ်ိဳးျဖစ္ေနပါေစ အျမဲတမ္းခ်စ္ေနမွာ ဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ညီ၊ညီမ ေတြအတြက္ တကၠသိုလ္မတက္ခင္အခ်ိန္ေလးမွာ ေပါ႕ေပါ႕ပါးပါး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနေစခ်င္တယ္။ကိုယ္ ၀ါသနာပါရာလုပ္။ကိုယ္ သေဘာက်တာကို ဖန္တီး။ကိုယ္ ေပ်ာ္မယ္ထင္တဲ႕ေနရာမွာေန။(အမွန္တကယ္ ဒါေတြက မွာစရာေတာင္မလိုဘူးမို႕လား..အလိုအေလ်ာက္ ေအာ္တိုမစ္တစ္ ကို တတ္ေျမာက္ျပီးသား… 😛 … ကိုယ္ေတြ႕ေျပာသည္)ဒါေပမယ္႕ အသိဥာဏ္နဲ႕ေတာ႕ ဆံုးျဖတ္ေပါ႕ကြာ။ဟိုသင္တန္းတက္၊ဒီသင္တန္းတက္ ေတြအတြက္ကေတာ႕ ၀ါသနာပါတဲ႕သင္တန္းတက္ေနရရင္ ေကာင္းပါတယ္။၀ါသနာလည္း မပါ၊စိတ္လည္းမ၀င္စား တစ္ျခားသူေတြတက္ေနက်လို႕ လိုက္တက္ရတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ႕ အခ်ိန္ကုန္တယ္။လူပင္ပန္းတယ္။ပိုက္ဆံ ဆံုးတယ္။ဘာပညာမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။သူမ်ားၾသဇာေအာက္မွာ စေနဖို႕ၾကိဳးစားေနတဲ႕ ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ ေနာက္လိုက္ေတြလို႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႕ ျမင္တယ္။ေပးလိုက္ရတဲ႕ အခ်ိန္ေတြ၊ခြန္အားေတြ၊ေငြေၾကးေတြအတြက္ တန္ေအာင္ေတာ႕ ျပန္ယူႏိုင္သင္႕တာေပါ႕ဗ်ာ။ဒါေၾကာင္႕ သတိထားျပီး သင္တန္း ဆိုတာေတြကို တက္ေစခ်င္ပါတယ္။

အနာဂါတ္ ကို အရမ္းမေတြးနဲ႕။ခင္ဗ်ားတို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေဗဒင္ဆရာလုပ္စားမယ္႕သူေတြမဟုတ္ဖူးမို႕လား။(ဟုတ္ရင္ေတာ႕ ေတြးရင္ေတြးေပါ႕ေလ)အနာဂါတ္ ကို ေတြးျပီးေၾကာက္ေနတာ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕အလုပ္မဟုတ္ဘူး။အနာဂါတ္ ဆိုတာ ဒီေန႕ ကိုယ္ဖန္တီးလိုက္ျခင္းေတြေပၚမူတည္ျပီး ျဖစ္လာမယ္႕အက်ိဳးဆက္။မင္းတို႕ ငါတို႕လက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ဒါေပမယ္႕ လက္ထဲမွာ ရွိေနတဲ႕အရာကို အေပၚ ပင္႕တင္မလား။ေအာက္ ပစ္ခ် မလားဆိုတာကေတာ႕ လုပ္လိုက္တဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကေန ဆံုးျဖတ္သြားမွာပါ။ဒါေပမယ္႕ အနာဂါတ္ ကိုေတာ႕​စီစဥ္တတ္ရလိမ္႕မယ္။အဲဒါကို စကားလံုးေတြအေနနဲ႕ “ရည္မွန္းခ်က္၊ပန္းတိုင္၊ဦးတည္ရာ…” အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚၾကပါတယ္။အေရးၾကီးတာကေတာ႕ ျဖစ္လာမယ္႕အရာအတြက္ ၾကိဳတင္စီမံခန္႕ခြဲတတ္ဖို႕ပါပဲ။စီမံခန္႕ခြဲတတ္ဖို႕ကေတာ႕ သင္တန္းမျဖစ္မေန တက္ရလိမ္႕မယ္ဗ်။ဒါေပမယ္႕ သင္တန္းေၾကးကေတာ႕ အခမဲ႕ပါ။သင္ေပးမယ္႕ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ႕ ခင္ဗ်ားတို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ဦးေႏွာက္။အဲ….ဆရာ က အလကားသင္ေပးႏိုင္ေပမယ္႕ ဆရာအတြက္ ေရတို႕၊မုန္႕တို႕ အာဟာရျဖစ္ေအာင္ ျဖည္႕ဆည္းေပးရမယ္ေနာ္။ဒါမွ ဆရာအေနနဲ႕ သင္တဲ႕အခါမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ အေမာမဆို႕ပဲ သင္ႏိုင္မွာ။

ဆရာက “အေတြး” ဆိုတဲ႕မုန္႕ကို အရမ္းၾကိဳက္တတ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႕ ေတြးပါ။ေတြးဖို႕အတြက္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။စာအုပ္ေတြ၊ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ……ခင္ဗ်ားတို႕ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ေလာကၾကီး ရယ္ေပါ႕။ဒီသင္ေထာက္ကူေတြကို အက်ိဳးရွိရွိအသံုးခ်ႏိုင္ပါေစ။ဒါေၾကာင္႕ ေတြးပါ။စိတ္ကူးမယဥ္ပါေစနဲ႕။တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ႕ ေတြးတာနဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္တာ မကြဲဘူးဗ်။ေတြးရင္းေတြးရင္း စိတ္ကူးယဥ္တဲ႕အဆင္႕ေရာက္သြားတတ္တယ္။တကယ္ေတာ႕ အေတြးဆိုတာ လက္ရွိအေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး မွန္၊မွား ဆံုးျဖတ္တာ။မဟုတ္ႏိုင္တာ၊မျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ေနတာနဲ႕ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ဒါေၾကာင္႕ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ႕တယ္ေလ။အနာဂါတ္ကို အရမ္းမေတြးပါနဲ႕ဆိုတာ။ရင္႕က်က္တဲ႕အေတြးအေခၚ ျဖစ္လာဖို႕အတြက္ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ေဟာေျပာပြဲေတြ နားေထာင္ပါ။စာဖတ္တာတို႕၊ေဟာေျပာပြဲေတြ နားေထာင္တာတို႕ဆိုတာ စာေရးဆရာရဲ႕ဘ၀နဲ႕ရင္းျပီးရခဲ႕တဲ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြ ခဏေလးနဲ႕သိခြင္႕ရႏိုင္တဲ႕ အခြင္႕အလမ္းပဲ။

ဒါေၾကာင္႕ ဆရာဦးေႏွာက္ ကို အေတြးမုန္႕ေကာင္းေကာင္းေလး ေကၽြးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ညီ၊ညီမငယ္ေတြအေနနဲ႕ ဖန္တီးႏိုင္ပါေစ….လို႕ ဆႏၵျပဳရင္း။

ေမာင္ပိုင္

ေခတၱ-ရန္ကုန္ျမိဳ႕။

P.S ။ အမ်ားၾကီးတစ္ျပိဳင္နက္ထဲ ေရးလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္႕အတြက္ ေျပာခ်င္တဲ႕အခ်က္ေတြေရာသြားမွာစိုးတာေကာ…ဖတ္တဲ႕ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ ပ်င္းသြားမွာကိုေကာ စိုးရိမ္မိလို႕ ဒီတစ္ေခါက္ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ရပ္ထားလိုက္ပါရေစ။ေနာက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ အခု ဒုကၡေရာက္ေနတာက ေရးလက္စ “ညီေလးဖတ္ဖို႕” ကိုပဲဆက္ေရးရမွာလား။အခု မျပီးေသးတဲ႕ “ေပးစာႏွစ္ေစာင္ အရင္းတည္၍” ကိုပဲ ဆက္ေရးရမွာလား။ႏွစ္ခုစလံုး ျပိဳင္ေရးရမွာလား ဆိုတာေ၀ခြဲမရျဖစ္ေနပါတယ္။အင္းေလ….ကၽြန္ေတာ္ ဘာပဲေရးေရး အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္မယ္႕ အေတြးတစ္ခုခု ရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္ပါျပီ။အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

One response to “ေပးစားႏွစ္ေစာင္ အရင္းျပဳ၍

  1. ေအာင္ျမင္လာတဲ့ေမာင္ေလးအတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္…။ အားမရလို႔ ဆူမိတာေတြကို ေစတနာလို႔ နားလည္ေပးရင္ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ပိုအဆင္ေျပမယ္ထင္တယ္…။ ေနာက္မွ ပုိင္ပိုင့္ေနာက္လိုက္ၿပီး ေမာင္ေလးဖတ္ဖို႔ ေရးေပးရမလုိျဖစ္ေနၿပီ………။

Leave a Reply

